A fenntarthatóság pedagógiájának egyik alappillére az élethosszig tartó tanulás, ezenkívül a tanároknak is folyamatosan lépést kell tartaniuk az új tudományos felfedezésekkel és irányzatokkal. Ezt leginkább a tudományos cikkek tanulmányozásával teheti meg.

Segítséget kaphat mindennapi szaktanári munkájához. A szakcikkek rendszeres tanulmányozásával szélesítheti látókörét, gazdagíthatja szaktudását.

Varga Attila: Környezeti nevelés és felnőttoktatás, Országos Közoktatási Intézet Program- és Tantervfejlesztési Központ

Varga Attila: A környezeti nevelés helyzete a magyar közoktatásban, Iskolai környezeti nevelés a kerettantervek után, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

Havas Péter-Varga Attila: Pedagógusok a környezeti nevelésről In: Új Pedagógia Szemle XLIX évf. 5. szám 1999. május, 96-105. o.

Havas Péter - Varga Attila: A fenntartható fejlődés iskoláinak kialakítása, In: Új Pedagógiai Szemle 2005. december, pp. 45-64.

Varga Attila: Az eredményes környezeti nevelés lehetséges útja – Összehasonlító vizsgálat a "Természettudományokkal Európán keresztül" program kapcsán In:Új Pedagógiai Szemle XLIX. évf 9. szám 111-118.