Ezek a manuális készséget, a megfigyelőkészséget fejlesztik. A tanulásnak nagyon hatákony formája, ha a megfigyelt dolgokat, például élőlényeket lerajzolnak a gyerekek, hiszen így olyan apró részletekre is felfigyelnek, amelyeket egyébként nem vennének észre.

Facsoport rajzolása különböző perspektívákból, különböző technikákkal

Egy jól körülhatárolható facsoportot kiválasztunk és attól különböző távolságra, rajztáblákra erősített lapokat és különféle rajzeszközöket (grafitceruza, szénceruza, zsírkréta, stb.) helyezünk el. Mindenki egy-egy helyen 2 percig rajzolhatja a facsoportot, majd tovább megy a következő, tőle jobbra található állomásra, és az ott található rajzot folytatja (a papír és az eszközök maradnak, csak a rajzolók vándorolnak). Ezzel meg lehet tanítani a gyerekeknek, hogy egy dolgot hányféleképpen láthatunk

Vers vagy mese hallagtás után, annak leginkább tetsző motívumát kell a gyerekeknek lerajzolni.

Egy kirándulás során szerzett élményekről, vagy egy meghatározott témáról kell a gyerekeknek tablót, posztert készíteni.