A projekt módszer olyan tanulási egység, amely az egészből indul ki, és ehhez rendeli a részleteket. A projekttanulás arra készteti a gyerekeket, hogy összegezzék az egy-egy tantárgyban tanult ismereteike, tudásukat az adott témával kapcsolatban. Vagyis az integrált megközelítést feltételezi.

A módszer más oldalról megközelítve a tanulás folyamatát is megváltoztatja, hiszen serkenti a diákokat az önálló és a csoportokban történő feldolgozásra. Ez nagyobb felelősséget, alkalmazkodni tudást feltételez, mint a korábban megszokottak. Összességében új szintű tudás érhető el a módszer alkalmazásával.

Alkalmazható: tanórán, összefoglalásként, témanapon, témahéten, táborban, erdei iskolában.

A projekt módszer lépései:

  1. Témaválasztás
  2. A cél megfogalmazása
  3. A projektterv elkészítése
  4. A megvalósítás
  5. A bemutatás
  6. Beszámolás
  7. Dokumentálás
  8. Értékelés

Mérő Ágnes: A projektmódszer lehetőségei a környezeti tanulásban, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet