A projekt módszer olyan tanulási egység, amely az egészből indul ki, és ehhez rendeli a részleteket. A projekttanulás arra készteti a gyerekeket, hogy összegezzék az egy-egy tantárgyban tanult ismereteike, tudásukat az adott témával kapcsolatban. Vagyis az integrált megközelítést feltételezi.
A módszer más oldalról megközelítve a tanulás folyamatát is megváltoztatja, hiszen serkenti a diákokat az önálló és a csoportokban történő feldolgozásra. Ez nagyobb felelősséget, alkalmazkodni tudást feltételez, mint a korábban megszokottak. Összességében új szintű tudás érhető el a módszer alkalmazásával.
Alkalmazható: tanórán, összefoglalásként, témanapon, témahéten, táborban, erdei iskolában.
A projekt módszer lépései:
- Témaválasztás
- A cél megfogalmazása
- A projektterv elkészítése
- A megvalósítás
- A bemutatás
- Beszámolás
- Dokumentálás
- Értékelés
Mérő Ágnes: A projektmódszer lehetőségei a környezeti tanulásban, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
|