Minden tanulási folyamatra jótékony hatásúak. Fejlesztik a megfigyelő- és koncentrálóképességet.
Memóriajáték I.
Kirakunk 10-15 féle termést, amelyet a gyrekek 1 percig nézhetnek, majd letakarjuk azokat és kérdéseket teszünk fel velük kapcsolatban:
- Melyek voltak sötét színűek?
- Melyek származtak fáról?
- Hány kerek volt köztük?...stb.
Lehet úgy is játszani, hogy a megfigyelés után a gyerekeknek hasonlóakat kell gyűjteni.
Memóriajáték II.
Azonos méretű területeket körbekerítünk zsinórral (pl. 1x1 m). A gyerekekket csoportokra osztjuk és minden csoport 1 percig nézheti a saját területét, majd átmennek a szomszéd csoport területéhez és 3 dolgot megváltoztatnak. Ezután minden csapat visszatér a sját területéhez és próbálja megtalálni, hogy mi változott.
Memóriajáték III.
Minden gyereknél kell lenni egy nem átlátszó, lezárható doboznak. Minden doboznak egyformának kell lennie. A gyerekek párokat alkotnak és a 2 dobozba ugyanazt a - természetben megtalálható - zajt keltő dolgot töltik (pl. makk, homok, mogyoró, stb.), azonos számban és mennyiségben. A dobozokat összekeverik és hang alapján megpróbálják megkeresni a párokat.
|